Close
Zoek
Filters

Verzenden & Retourneren

Verzending

Alle genoemde prijzen op Sportus.nl zijn inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten. De eventuele verzendkosten worden automatisch door ons systeem berekend alvorens over te gaan tot betaling. Dit verschilt uiteraard per land van bestemming.

Bij Sportus.nl gelden de volgende verzendkosten:

  • Bij bestellingen vanaf € 50,- binnen Nederland en België betaalt u GEEN verzendkosten. Elke bestelling binnen Nederland en België versturen wij dan kosteloos naar uw gewenste afleveradres.
  • De verzendkosten bij bestellingen onder de € 50,- bedragen de verzendkosten € 3,50. (Alleen binnen Nederland en België)

De kosten voor bestellingen buiten Nederland en België zijn afhankelijk van de bestemming en worden automatisch door ons systeem berekend alvorens over te gaan tot betaling.

Verzending

De bestelling wordt altijd afgeleverd op het adres welke u als factuuradres heeft aangeduid, tenzij u in het bestelformulier hebt aangegeven dat de bestelling op een ander afleveradres afgeleverd dient te worden dan het factuuradres. Wanneer er meer artikelen in uw order zijn besteld en deze niet direct leverbaar zijn, dan zullen deze voorradige artikelen worden gereserveerd totdat uw order compleet is.

Levertijd

De leveringstermijn varieert per product en maat. Voor de meeste items geldt echter dat deze op voorraad zijn. Deze zullen normaal gesproken binnen één werkdag na betaling binnen moeten zijn op uw afleveradres.
Wanneer u het exacte actuele voorraadpeil wilt weten van een bepaald product, neem dan gerust contact op met de Sportus Klantenservice.
Dit kan via: klantenservice@sportus.nl of bellen via telefoonnummer: 088-4260000 (*lokaal tarief)

Wanneer uw bestelde artikel op voorraad is, zal deze normaal gesproken binnen een werkdag na betaling binnen moeten zijn op uw afleveradres. Echter zijn wij afhankelijk van de bezorgdiensten. Wij garanderen in ieder geval dat uw bestelling - indien bij ons op voorraad - nog dezelfde werkdag wordt aangeboden aan de bezorgdienst ter verzending naar uw afleveradres.
Het is gebruikelijk dat de bezorgdiensten uw bestelling twee keer aanbieden. Mocht u niet aanwezig zijn op het afleveradres, dan laten zij een notitie achter waar het pakket opgehaald kan worden.

Indien het bestelde product tijdelijk niet op voorraad is, kan het voorkomen dat nalevering uiteindelijk niet meer mogelijk is. In dat geval berichten wij u zo spoedig mogelijk en komt uw bestelling te vervallen. Alle gemelde of vermelde leveringstermijnen zijn slechts een indicatie en leiden niet tot enig recht of aansprakelijkheid. Uiteraard krijgt u de mogelijkheid tot restitutie of vervanging van uw product.
Wanneer u een foutief adres heeft opgegeven voor de levering, dan zijn de extra verzendkosten voor uw rekening. Dit geldt ook wanneer een levering niet is opgehaald op het postkantoor of wanneer het pakketje is geweigerd door de ontvanger (ongeacht of de postbode wel of niet een briefje heeft gedeponeerd) en wederom bij ons geretourneerd is, dan zijn ook de extra verzendkosten voor het opnieuw verzenden van de order voor uw rekening.
Bij overschrijding van de maximale levertijd van 5 weken hebt u het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Hiervoor dient u contact op te nemen met Sportus.nl Klantenservice. Eventuele betalingen worden in dat geval binnen enkele werkdagen na de kennisgeving aan u gecrediteerd.

Verkeerde leveringen

Bij foutieve leveringen dient u ons altijd telefonisch of via de e-mail op de hoogte te brengen, alvorens u producten retourneert.
Wij zullen u de juiste retour adressen verschaffen zodat hiervoor geen onnodige kosten hoeft te maken. Zodra deze artikelen zijn ontvangen en gecontroleerd ontvangt u alsnog de juiste producten op uw afleveradres.

U kunt contact opnemen via: klantenservice@sportus.nl of bellen via telefoonnummer: 088-4260000 (*lokaal tarief)

Retouren

Ruilingen

Bij Sportus.nl kunt zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week simpel en snel je uw ruiling/ retour afhandelen.

De ruilprocedure is als volgt:

  1. Het terugsturen van het artikel door de klant dient op eigen kosten te gebeuren. Verzend uw retour voldoende gefrankeerd aangezien wij niet met een antwoordnummer werken. Dat mag in de originele verpakking/inpakdoos. U kunt hierbij gebruik maken van het Retourformulier.
    Knip het 'Retourlabel' uit het retourformulier, leg het artikel en het ingevulde retourformulier in de doos en plak het uitgeknipte Retourlabel op de doos. Het pakket kunt u gefrankeerd afgeven bij een PostNL punt. Bewaar uw verzendbewijs dat u ontvangt van de PostNL medewerker. TIP! Wanneer uw retour/ruiling door een brievenbus past, adviseren wij u deze als brievenbuspost te frankeren en bij de dichtsbijzijnde brievenbus bij u in de buurt te posten.
  2. Het is niet mogelijk ruilingen/retouren op ons hoofdkantoor in Rijnsburg langs te brengen. Deze dienen alleen per post retour gestuurd te worden, anders worden ruilingen/ retouren niet geaccepteerd.
  3. Ongefrankeerde pakketten kunnen niet worden geaccepteerd, aangezien hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht. U bent zelf aansprakelijk voor de aankomst van uw retour.
  4. Na ontvangst van uw ruiling ontvangt u z.s.m. per e-mail een unieke kortingscode, t.w.v. uw volledige aankoopbedrag van het te ruilen artikel.
  5. Met deze kortingscode kunt u het vervangende artikel bestellen op www.Sportus.nl en komt uw winkelwagen uit op €0.00. Wij zullen uw order direct in behandeling nemen!
  6. Uw vervangende artikel wordt wederom z.s.m. op uw afleveradres geleverd.

U heeft het recht om het product binnen 14 dagen na ontvangst te ruilen, mits het betreffende product onbeschadigd is, niet gedragen, gewassen of anderszins duidelijk gebruikt of bewerkt is en indien mogelijk voorzien is van de originele verpakking en (info)kaartjes. Uiteraard beschouwen wij een gepast artikel niet als een gedragen artikel.
Bewaar artikelen ook niet in een rokerige ruimte of in een keuken aangezien artikelen met een geur niet als retour geaccepteerd worden.

Ook bij parfum heeft u tot 14 dagen na ontvangst de tijd om het product te ruilen of retourneren. Het is wel van belang dat het product ongebruikt is, compleet is en in de oorspronkelijke verpakking zit. Producten die beschadigd, niet compleet of waarvan de sealing is verwijderd komen niet in aanmerking voor ruiling of restitutie.

Vanuit hygiënisch oogpunt gelden er voor ondergoed aanvullende ruil/ retour voorwaarden. Ondergoed mag vanuit hygiënisch oogpunt niet gepast/ gedragen worden (ook niet over andere kleding). Wanneer de officiële verpakking geopend is, dan is ondergoed direct uitgezonderd van de retour/ ruil procedure.

Retourneren
  1. Stuur uw producten - inclusief uw originele pakbon - retour naar het retouradres wat u per mail ontvangt van de Sportus Klantenservice. Wanneer u niet meer in het bezit bent van de originele pakbon, voeg dan een notitie bij uw retour met daarin uw gegevens en ordernummer zodat wij weten van wie de retour betreft. U kunt hierbij gebruik maken van het Retourformulier.
    Knip het 'Retourlabel' uit het retourformulier, leg het artikel en het ingevulde retourformulier in de doos en plak het uitgeknipte Retourlabel op de doos. Het pakket kunt u gefrankeerd afgeven bij een PostNL punt. Bewaar uw verzendbewijs dat u ontvangt van de PostNL medewerker. TIP! Wanneer uw retour/ruiling door een brievenbus past, adviseren wij u deze als brievenbuspost te frankeren en bij de dichtsbijzijnde brievenbus bij u in de buurt te posten.
  2. Het is niet mogelijk ruilingen/retouren op ons hoofdkantoor in Rijnsburg langs te brengen. Deze dienen alleen per post retour gestuurd te worden, anders worden ruilingen/ retouren niet geaccepteerd.
  3. Het terugsturen van het artikel door de klant dient op eigen kosten te gebeuren. Verzend uw retour voldoende gefrankeerd aangezien wij niet met een antwoordnummer werken. Dat mag in de originele verpakking/inpakdoos.
  4. Ongefrankeerde pakketten kunnen niet worden geaccepteerd. U bent zelf aansprakelijk voor de aankomst van uw retour.
  5. Na ontvangst van uw retour, zal de terugbetaling binnen 2 werkdagen aan u worden overgeschreven. Wanneer het geld op uw rekening staat is vervolgens afhankelijk van de snelheid van de banken onderling.

Bij korting of een gratis product gelden specifieke regels. Lees deze goed door!
Wanneer u het actieproduct wenst te retourneren, dan dient u het eventuele gratis product ook retour te sturen naar Sportus. Bij kortingen moet u het volledige bedrag betalen van het artikel dat u - naar aanleiding van het actieproduct - heeft ontvangen. Sportus behoudt het recht - het restant bedrag - aan u te berekenen.

Voor aanvullende vragen kunt u altijd een e-mail sturen naar de klantenservice op: klantenservice@sportus.nl of bellen via telefoonnummer: 088-4260000 (*lokaal tarief)